چک لیست سئو در صفحه

سئو در صفحه فرآیندی از اقدامات خاصی است که برای هر یک از صفحات سایت شما انجام می شود که منجر به بهبود دید صفحه در موتورهای جستجو است،سئو داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند آیا محتوای سایت شما با درخواست های کاربر مطابقت دارد یا خیر،سئو سازی مناسب در سطح صفحه به معنای محتوای واضح تر برای موتور های جستجو ها است که به نوبه خود شانس شما را برای ترافیک مرتبط و در نتیجه تبدیل افزایش می دهد، و همچنین بهت از بدانید سئو در صفحه یکی از ارکان اصلی برای گرفتن نتایج خوب در نتایج گوگل است،با گذشت زمان اهمیت برخی از عناصر سئو در صفحه ممکن است کاهش یابد، اما پایه باید همیشه به درستی سئو شود.

1- HTTPS برای اتصال ایمن به سایت

با پروتکل HTTPS، نه تنها از داده های کاربر محافظت می کنید، بلکه احتمال رتبه های بالاتر در نتایج گوگل را نیز افزایش می دهید.

2. گوگل انالیتیکس Google Analytics را نصب کنید

با استفاده از، می توانید تاثیر اقدامات سئوی خود را ردیابی کنید. این ابزار اطلاعات ارزشمندی را در مورد ترافیک ارگانیک به شما نشان می دهد، صفحاتی که کاربران بیشتری را جذب می کنند، چه سودی برای شما به ارمغان می آورند و موارد دیگر. می‌توانید داده‌ها را در تمام طول روز رصد و مطالعه کنید، اما برای شروع روی صفحات فرود و شاخص‌های رفتار کاربر – نرخ پرش، صفحات خروج و موارد دیگر تمرکز کنید.

3. مطمئن شوید که سایت شما نسخه موبایلی دارد

به طور کلی، اکنون افراد بسیاری از طریق تلفن همراه خود از وب سایت ها بازدید می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که سایت شما از طریق گوشی هوشمند و تبلت به روشی کاربرپسند بارگذاری شود. از نظر ظاهری، صفحات با نسخه دسکتاپ متفاوت خواهند بود.

4. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

روند 10-15 سال پیش بسیار ساده بود  و کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو را پیدا می کنید و آنها را مستقیماً در صفحات خود وارد می کنید، و هر چه بیشتر آنها را تکرار کنید، بهتر است. با این حال، امروزه پر کردن کلمات کلیدی برای عملکرد سایت شما مضر است. الگوریتم گوگل بسیار هوشمندتر شدند، می داند کدام کلمات مترادف هستند، همچنین می داند که هدف جستجوی کاربر چیست. امروزه نیازی نیست روی کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را داشته اند تمرکز کنید، اما می توانید با انتخاب عبارات خاص تر و ایجاد محتوای موضوعی در اطراف آنها و در عین حال تمرکز بر ارتباط جستجوی کاربر، از مزایای بیشتری بهره مند شوید.

همچنین شناسایی کلمه کلیدی اصلی برای هر صفحه و سئو برای آن مهم است. به عنوان مثال، اگر سایتی برای جوراب زنانه دارید، روی کلمه بسیار کلی تر و پرجستجویانه تر «جوراب» کار نکنید در عوض، صفحه ای برای «جوراب زنانه»، صفحه ای برای «جوراب توری» و …داشته باشید

5. کلمه کلیدی را در URL قرار دهید

URL اولین چیزی است که موتورهای جستجو می بینند، بنابراین بهتر است با ذکر کلمه کلیدی اصلی در صفحه (به عنوان مثال، www.adelsite.ir/seo شروع کنید،توصیه می‌شود به لاتین بنویسید.

6. طول URL ها را کنترل کنید

تجربه نشان می دهد که URL های کوتاه تر از URL های طولانی رتبه بهتری دارند. بنابراین، بهتر است فقط کلمه کلیدی خود را در url وارد کنید

7. کلمه کلیدی اصلی را به تگ عنوان اضافه کنید

تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر HTML برای سئو سایت است. این اولین چیزی است که مردم هنگام جستجوی گوگل می بینند و می خوانند و باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد. سعی کنید با محتوای صفحه مرتبط باشد و از 55 تا 58 کاراکتر بیشتر نکنید تا همه عنوان در نتایج جستجو نمایش داده شود.

8. تعاریف را به تگ عنوان اضافه کنید

علاوه بر یک کلمه کلیدی، می توانید یک کلمه اضافی به عنوان اضافه کنید تا شانس خوب رتبه خود را افزایش دهید. این می تواند سال جاری، یک عدد خاص یا کلماتی مانند “بهترین”، “کیفیت”، “اصل” باشد، به شرطی که این اضافه با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد.
«بهترین جوراب‌های توری در سال 2021چیست»، شما این فرصت را خواهید داشت که صفحه خود را به افرادی که به دنبال مدل‌های  سال2021هستند و همچنین به کسانی که به جوراب‌های توری زیبا علاقه دارند نشان دهید.

9. کلمه کلیدی را به توضیحات متا اضافه کنید

وجود کلمه کلیدی در توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بهتر تأثیر نمی گذارد، اما درج در نتایج جستجو به صورت پررنگ دیده می شود و بر این اساس CTR را افزایش می دهد. و به طول توضیحات بین 140 تا 155 کاراکتر باشد، به طوری که کل مطلب در SERP قابل مشاهده باشد.

10. کلمه کلیدی را در تگ H1 وارد کنید

در عنوان محتوا h1 حتما کلمه کلیدی را بکار ببرید و هرچه این کلمه کلیدی در ابندای عنوان باشد تاثیر مثبتی را برای سئو صفحه از سایت شما خواهد داشت

11. از تگ H2 استفاده کنید

با استفاده از H2 متون خود را به خوبی قالب بندی می کنید و برای چشم کاربر بهتر می شوید. جدا از این که مانند H1 اطلاعات مفیدی را برای ربات ها میفرست، مزایای بیشتر استفاده از آنها ممکن است منجر به شکل گیری به اصطلاح Featured Snippet در گوگل شود.

12. لینک های داخلی قرار دهید

لینک ها مسیرهایی هستند که خزنده ها برای یافتن صفحات طی می کنندt افزودن لینک‌های اضافی که به صفحات دیگر در سایت شما منتهی می‌شوند، کار خزنده‌ها را آسان‌تر می‌کند و به فهرست‌بندی بهتر محتوای شما کمک می‌کند. به ویژه برای سایت های بزرگ با بیش از ده ها هزار صفحه مفید است. مهم است که این لینک های داخلی دارای متن لنگر مرتبط با صفحه فرود باشند. این مورد برای گوگل بسیار مهم است.

منبع مطلب


[ بازدید : 62 ]
[ ] [ 12:34 ] [ تیبا بلاگ ]
ساخت وبلاگ
خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]